Identyfikacja wizualna:

Identyfikacja wizualna (corporate identity) jest kreowaniem wizerunku marki, firmy bądź produktu w celu uzyskania czytelnej oraz spójnej identyfikacji rynkowej i wyróżnienia jej spośród konkurencji. Spójny system wizualny jest najważniejszym elementem całościowej identyfikacji, a jego podstawę stanowi znak firmowy, czyli logo / logotyp. Identyfikacja wizualna stanowi strukturę wizerunku, decyduje o sukcesie rynkowym i marketingowym produktu. Logo staje się punktem wyjściowym do zaprojektowania podstawowych materiałów identyfikacyjnych oraz reklamowych.

Kompleksowe opracowanie identyfikacji wizualnej zawiera się w tzw. księdze identyfikacji wizualnej i obejmuje zwykle takie elementy jak:
  • symbole firmowe (logo oraz inne elementy graficzne)
  • kolorystykę firmową
  • typografię firmową
  • druki firmowe (wizytówki, papier firmowy, koperty, notatniki, bloczki notesowe, dokumenty handlowe (rachunki, faktury)
  • koncepcyjne wzory materiałów reklamowych (ulotki, foldery, katalogi, opakowania, ścianki reklamowe, standy)
  • ubiór oraz identyfikację pracowników
  • oznakowanie środków transportu
  • oznakowanie i wystrój budynków, wnętrz biurowych oraz punktów handlowych
  • reklamę zewnętrzną (tablice informacyjne, banery, totemy, flagi itp.)
  • inne elementy identyfikacji (gadżety, upominki)